Sunday, April 10, 2011

APAKAH ITU BROMANCE??

assalamualaikum semua...


aku dapat idea nak tulis entri ini semua sebab Man Yusoef..HAHA!aku rajin jugak usha blog mamat neyh...yela..asyik2 blog Fathin Liyana, Hanis Zalikha, Ben Ashaari dengan Rizha CUMA saja kan...aku nak banyakkan lagi follow blog lelaki..baru sekepala beb..aku baca entri Man neyh pasal "BROMANCE"...first time aku dengar kot terms ni..aku juz nak betolkan la certain info kat blog Man ni which is kengkadang ada je lelaki puji lelaki tapi niat bukan nak puji..sebab nak nganjing...HAHA!!..

"Hensem syial ko!!" kata Usop dengan sinis
"Semat dowh ko ari neyh," kata Dol sambil tangan di bahu dan pandang atas..
"Hang paling stai kat dunia neyh," said Manap with intention to doggy menganjing..


menurut Wikipedia, Bromance is a close but non-sexual relationship between two or more men..kalau ikowt Islam pown semua orang adalah saudara..so aku rasa tak salah nak anggap membe baik macam abang or adik sendiri or macam family...tapi takyah la sampai melakukan hubungan di luar tabii..itu dah melampau la..sebab tu yang kena bala tu...macam aku pown ada kawan rapat lelaki which is housemates aku sekalian...


tapi paling rapat of korse la roommate aku..nak buat macam mana lagi..satu bilik, satu kelas, satu group dalam setiap assignment, satu negeri...memang rapat pelik la kan...kengkadang hubungan bromance disalah anggap sebagai kapel gay sebab mereka terlalu rapat...tapi tak kisah orang nak anggap apa...yang penting Allah tahu diri kita siapa..itu saja yang penting..kalau nak tutup mulut orang sampai bila2 tak dapat..orang akan sentiasa mengata...

bagi pendapat aku, Bromance is to overrated..aku rasa takde mende pown...memang prinsip aku dari dulu sangat2 rapat dengan membe..bak kata Shanks dalam One Piece,

"Good reason or not you don't mess with my friends,"

and untuk pengetahuan ampa semua artis Hollywood pown ramai yg menjalinkan hubungan Bromance...(asal geli je dengar neyh?HAHA!!)  seperti : 

brad pitt & george clooney

ben affleck & matt damon








jozan..haha..terbaek r korang..

ini adalah antara contoh2 bromance la..tapi straight je kan aku tengok diorang...belom tengok lagi mamat2 Korea yang budak2 pompuan dok puja2 sangat tu..kalau rapat lagi macam gay kowt..dahla muka jambu..geli aku..HAHA!!so in a ntushell (hamboi aku...mentang2 la student cemerlang BEL 313..tak dapat la..)kita jangan senang2 nak judge orang coz kadang2 apa yang kita nampak tu tak semestinya betul...tak kenal maka tak cinta...kenal dulu dengan org tu then judge suka suki ko la ye..

p/s : Abu mengaripap ibunya di dapur bak hang....aku sayang housemates aku..Ije, Bali, Wawa, Ubey, Kucai, Kusi n Paih....jom bromance...HAHA!!

~skedush~

5 comments:

Peminat Blog Tengir.tk said...

tak kira lah bromance ke tidak bromance, nape tengir.tk tak dimasukkan ke dalam introdution post kali ni. ini adalah rasis!

addy azmar said...

peminat blog tengir.tk : haha..sori la..mungkin saya alpa terhadap blog anda..eh silap2...terhadap blog tengir.tk...takpe kain kali pny entri insyaAllah saya include kan anda.eh2..blog tengir.tk...k...hehe..

Ronaldo said...

wow..i was definitely surprised by this new word,actually i just done my tutorials just now and feeling a bit sleepy,so, i decided to go back to my room to have a rest for a while,then i went to checked on my updates download on PES 2011,but the download line was broken,i was definitely tekejut dowh,so i think i can always download that later..

p/s- funny la addy ni

addy azmar said...

ronaldo : haha..okay..xde kaitan dgn entri...xpe2..atleast awak bce kan..HAHA!!funny la ronaldo ni..uuhhhuu..

-HAZA- said...

Dkat aku hg x sayang ka ediak? x Bromance la cmni..hahaha..gurau ja weh..geli aku dowh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Powered By Blogger